Officiell Cricut Store, fullsortiment

Telefoni

På Winquist Data erbjuder vi telefoni för företag. Vi erbjuder alla de stora operatörerna som Telenor, Tre, Telia & Tele2.

Företags-Telefoni

Vi på Winquist Data är specialister på allt inom företags-telefoni och våra skräddarsydda lösningar täcker alltifrån mobila och fasta företagsabonnemang och företagstelefoner, till växelsystem och IP-telefoni. Vi analyserar ditt företag och ger dig en lösning med utgångspunkt från era behov och önskemål och vårat mål är självklart att ni skall få en prisvärd telefonilösning på företaget.

Mobilväxel


Operatörstjänster

Vi har ett komplett utbud av tjänster och abonnemangsformer för såväl fast som mobil telefoni samt internet.

Om ni som kund undrar vad vi kan göra för er på operatörssidan så finns våra säljare alltid till hands. Vi hjälper ditt företag med utvärderingar av operatörsavtalen inom fasttelefoni, mobiltelefoni, internet samt datakommunikation.

Läs gärna mer om våra företagstjänster här


Vad skall du tänka på när du väljer mobilabonnemang?

Vilket som är det rätta mobilabonnemanget beror helt på vilka behov du har och vad du tycker är viktigt. Vissa tycker att flexibla bindningstider och obegränsad surf är det viktigaste medan andra vill göra ett smart val för plånboken eller miljön. 

Nya mobiler eller bara nya abonnemang?

Börja med att fundera på om ni behöver eller vill ha nya mobiler i företaget. Är ni nöjda med befintliga kan ni fortsätta använda dem och bara beställa nya abonnemang med nya  bindningstider. Självklart kan ni behålla era befintliga nummer om ni byter operatör. Nummerflytten går igång när ni har kommit igång med era nya abonnemang.

Enkelt att byta operatör!

Att byta mobiloperatör är inte så krångligt som man kan tro. När era gamla abonnemang har löpt ut är det bara att beställa nya abonnemang hos oss. Börja med att beställa abonnemangen med eller utan mobil hos oss. När beställningen är gjord aktiverar vi nummerflytten åt dig. När ni har kommit igång med era nya abonnemang skickas ett SMS med tid och datum för nummerflytten. Numret flyttas alltid på natten för att du ska påverkas så lite som möjligt.

Täckning

Operatörerna har täckningskartor där man kan se övergripande täckning. Den täckning som du faktiskt får kan dock variera från den som visas på kartan, bland annat beroende på hur många som ringer eller surfar samtidigt inom samma område. Möjligheten att ringa eller surfa inomhus påverkas av vilken typ av väggar, fönster och dörrar byggnaden har samt var i byggnaden du befinner dig.

WiFi-samtal

Ibland finns det platser dit täckningen inte riktigt når. Det kan vara källarutrymmen, lagret eller på kontoret. Med WiFi-samtal igång kan du ringa och SMSa precis som vanligt på platser där du saknar mobiltäckning, men har tillgång till ett trådlöst nätverk. WiFi-samtal är lika enkelt att aktivera som att använda och ingår i våra mobilabonnemang som stödjer 4G. WiFi-samtal fungerar inom Sverige och i svenska WiFi-nät.

Detta påverkar din täckning

Plats

Antalet master, frekvenser och användare som belastar nätet skiljer sig mellan olika platser. Därför påverkas din täckning av var du befinner dig.

Mobil & router

Vilken mobil du har påverkar hur bra täckning du kan få. Nyare mobiler kan ofta ta emot flera frekvenser än äldre vilket gör att de kan få bättre täckning.

Nät

Förutom plats och mobil påverkas din täckning av vilket nät du är uppkopplad mot. Alla operatörer har sina nät och delar även nät med varandra på vissa platser.

Kontakta oss för att få information om en modern telefoni-lösning till ditt företag.